Make Money With Twitter

27 January 2010

Berhenti Merokok - Part 5

Kawan-kawan,

Hello,apa khabar? mohon maaf sekiranya ada yang terasa dengan ayat-ayat di dalam blog aku ni, bahasa bercampur-baur. hehehe...biasalah..

Memang dah hampir 6 bulan aku telah berhenti merokok, Alhamdullillah, memang kalau difikirkan lagi lama sebelum ni berhenti merokok awal lagi bagus, dah boleh jimat duit tu..

korang bayangkan sekiranya harga sekotak rokok, masa last-last aku hisap dulu, rm4.90 kali dengan 7 hari = rm34.30 x 4 minggu = rm137.20,pastu kali pulak dengan 12bulan = 1646.40sen....

perrgghhh..byk tu, bersamaan bonus juga tu..hahahaha..memang aku dah rugi banyak..

1646.40 sen x  10 tahun = rm 19756.80 sen...

humanngg..aaiihh..dah boleh beli kereta second hand ke, bayar downpayment rumah ke...
Allah sememangnye menguji insannya..dan aku bersyukur Allah masih menyayangi aku lagi..
Aku harap korang sedar akan keburukan merokok ni..banyak yang memudaratkan je..

Jadi fikir-fikirkan lah..

Assalamualaikum..

Akhir Kata..

Terima Kasih...

No comments:

Post a Comment

thank you for comment me,if there is something bad or good,i'm willing to accept it...please comment me anytime... terima kasih kerana komen saya..di hari akn dtg sy akan membaiki lg blog sy...

Cari Sampai Dapat!

adsense

Cari n Find!

Pages

COMMENT TO ME..