Make Money With Twitter

20 January 2010

Berhenti Merokok!!!

Salam, kepada semua yang membaca blog aku ni,sememangnya blog aku kurang menarik,insyallah akan aku baikinya di masa akan datang,ok,bukan itu yang ingin aku sampaikan,tetapi pasal tabiat merokok di kalangan masyarakat kita malah masyarakat dunia,chewah..macam bagus sangat je aku ni..hehehe..sebenarnya pada tahun 2009,bulan Mei,aku juga adalah seorang perokok yang amat tegar,dari hisap rokok ketika berumur 16 tahun sehingga umur aku 28 tahun itu satu waktu yang agak lama beb..dari menghisap rokok winston merah,tukar ke gudang garam hitam,tukar lagi ke dunhill merah,bantai pulak ke pall mall merah,tukar lagi ke pall mall light,kotak warna biru,last-last dan yang final,aku hisap rokok Sampoerna A atau nusantara sebab harganya murah beb..hehehe..tapi pada suatu hari tu,dengan tiba-tiba je aku rasa penat,aku rasa rokok yang selama ni membuatkan jantung dan paru-paru aku kuat bekerja,rasa begitu membosankan,begitu tidak sedap lagi.Pergghh...
Tiba-tiba je rasa tersedarnya aku dengan keburukan merokok,aku gi masjid ada fatwa tentang haramnya merokok yang memudaratkan diri sendiri,terpampang kat tepi dinding depan tempat aku gi solat Jumaat kt Selayang,masa tu aku pergi ke masjid dengan seorang kawan baik aku yang kebetulan merokok juga,dia berhenti merokok jg pada hari yang sama aku berhenti juga,Alhamdullillah,Allah masih sayangkan aku,dia bagi petunjuk supaya berhenti merokok.
Ok,kekawan,aku rasa setakat ni untuk hari ni,aku akan sambung lagi di hari yang lain.

No comments:

Post a Comment

thank you for comment me,if there is something bad or good,i'm willing to accept it...please comment me anytime... terima kasih kerana komen saya..di hari akn dtg sy akan membaiki lg blog sy...

Cari Sampai Dapat!

adsense

Cari n Find!

Pages

COMMENT TO ME..